Miejsce

Miejsce to trójwymiarowa przestrzeń, wewnątrz której możemy być: zakątek, uliczka, trasa rowerowa, podwórko, zagajnik, dolina, skwer…

Widok skweru od strony ronda, spod drzew ale blisko chodnika. Wzrok sięga daleko pod niewielkimi drzewami pokrytymi żółtymi liśćmi.

Arboretum na Watykańskiej

Kadr zdjęcia. Widok przez pomost obrotnicy na prawe skrzydło Lokomotywowni z szeregiem niebieskich bram do garaży. Na pierwszym planie promieniście rozchodzące się tory i niecka obrotnicy.

Dawna Lokomotywownia

Widok wzdłuż centralnej osi na nieckę fontanny, kadr pionowy.

Fontanna na Wieniawie

Kolaż zdjęć, format kwadratowy.

Ścieżki na Górkach Czechowskich

Widok z alejki osiedlowej na górkę. Na pierwszym planie trawnik, boikso, bo z prawej stoi bramka. W głębi, na tle drzew górka z barierkami na szczycie. Nad drzewami bloki.

Górka Czechowska

Widok z góry na nieckowaty teren poród drzew o dnie pokrytym gładką, wilgotną ziemią, jakby ktoś ją wyrównał okrężnymi ruchami wielkiej dłoni.

Dolinka z torem do jazdy na rowerach

Pionowy kadr zdjęcia. Szerszy widok lasu, jeden dominujący pień z odchodzącymi na boki konarami, charakterystyczne zielone wnetrze lasu

Lipowa Dolina w Starym Gaju

Kadr zdjęcia. Widok ogólny alei. Ścieżka w chłodnych kolorach i trawa pokryte kolorowymi liśćmi. Górą część kadry wypełniają korony drzew, patrzymy spod jednej z nich, widać blisko ocienione, czerwone liście. Środek kadru wypełniają w głębi pnie drzew, mniej więcej tej samej szerokości, wszystkie pochylone w lewo, widać, że jest to trochę aleja a trochę zagajnik.

Aleja w Alei

Skarpa po lewej stronie podwórka podzielona na terasy. Rzędy kocich łbów oddzielają poziomy. Na nich rośliny. Wyżej krzewy i pień dużego drzewa.

Podwórko na Wesołej

Widok Drobnej idącą od lewej strony w dół, na samym dole Północna, uliczka jest prosta, ma cienkie krawężniki, na brzegach zarasta trawą, idzie od lewej, na prawej stronie nie widać krzaków, lewa strona zarośnięta, ale uliczka jest widna i wygląda bezpiecznie, nieba nie widać, słońce za chmurami.

Ulica Drobna

Skrzyżowanie na zdjęciu satelitarnym z zaznaczonymi odległościami, . W odległościach do przejścia szerokość jezdni - dojście do przystanku przeważa odległość ok. 35 m.

Najlepszy węzeł przystankowy w Lublinie

Pionowy kadr widoku z dołu schodów, powyżej nich Stary Gaj.

Schody do lasu

Pionowy kadr innego zdjęcia. Szeroka ścieżka w poprzek wąwozu, idzie łukiem w prawo w dół, potem przecina ścieżkę idącą dnem i wznosi się w lewo między drzewa. Jesienne kolory, słońce słumione chmurami.

Wąwóz przy osiedlu Górki

Widok ulicy Grodzkiej z jej początku przy Rynku w stronę Bramy Grodzkiej, ulica jest pusta, pochmurno.

Piękno i urok ul. Grodzkiej

Kadr zdjęcia z parkometrem na tle zniszczonego muru otoczonego krzakami, koszem na śmiecie i jakąś dziwną konstrukcją z siedziskiem, kołem z cienkich prętów i beczek.

„Porzucony” parkometr na Żmigrodzie

Kadr szerszego zdjęcia. Z prawej skarpa pokryta niskimi krzewami głównie okrywowymi w różnych odcieniach zieleni. Nad nią ogrodzenie z żywopłotem. Z lewej wybrukowany chodnik zakręcający w prawo i w głębi w lewo. Na drugim planie widoczna towarzysząca mu ścieżka rowerowa i biało-czerwopne barierki nad brzegiem Zalewu.

Zielona skarpa nad Zalewem

Obrazek przedstawia kolaż zdjęć ze skweru nocą, widać jak działa owietlenie.

Skwer im. Grażyny Chrostowskiej przy PKP

Na pierwszym planie dziób czerwonego kajaka. Przed nim nieruchoma tafla wody w wiosennym lesie. Wąskie i wysokie pnie drzew na tle białego nieba z kąpym jasnosielonym listowiem, natomiast gęste już jasnozielone poszycie lasu. Drzewa odbijają się w wodzie.

Rozlewiska Krężnickie

Widok tunelu od Al. Racławickich. Widoczne obniżenie krzewy akacji po obu stronach zejścia do tunelu.

Akacjowy tunel na podwórko przy Racławickich

Pionowy kadr ze środka podwórka. Na pierwszym planie fontanna z okrągłym podwyższeniem pokrytym poduszkami do siedzenia. Po lewej widoczny pień drzewa. W głębi kolorowe leżaki. Dalej cień i niebiesko oświetlona ściana pałacu. Od góry z cienia zwieszają się na długich przewodach żyrandole w różnych kolorach i kształtach.

Ogródek artystyczny „Podwórko”

Widok na staw. Słońce z lewej za plecami. Na górze fragment niebieskiego nieba. Na pierwszym planie wierzchołki trzcin. Staw bez rzęsy, woda gładka odbija trwawiaste brzegi i wierzbę płaczącą po prawej. Po drugiej stronie wysokie drzewa rzucające ciemny cień i z lewej wyspa.

Stawy w Ogrodzie Botanicznym

Widok na dęby od strony Parku, pod wiaduktem. Słońce, niebo, chmury.

Zagajnik dębowy przy Jana Pawła II

Pionowe zdjęcie zielonego tunelu przy LKJ. Prześwit w koronach na pierwszym planie i zakręt w prawo.

Zielony nadbystrzycki tunel przy LKJ

Dziecięcy mecz piłki nożnej, za prowizorycznym boiskiem widoczna dolna część dębu.

Przestrzeń wspólna pod dębem przy Bursztynowej

Bramka do ogrodu działkowego w żywopłocie. W miejscu furtki żywopłot unosi się, tworząc łuk nad nią. Późna jesień, w głębi drzewa prawie bez liści i dalej blok. Wersja zdjęcia ze zbliżeniem na drzwi.

Ogródki działkowe na Rucie

Widok na drzwi i i okno w niskim parterze wnętrza podwórka. Na pierwszym planie bruk. Rośliny w drewnianych skrzynkach: na środku jarzębina, po lewej sioła i w rehaliku ze skrzynek kwiaty w doniczkach.

Zazielenione podwórko przy Lubartowskiej

Widok z dna w górę wąwozu. Od góry jest okryty koronami drzew. Na dole liście, suche konary, patyki. Wąwóz ma półokrągły przekrów i w tym miejscu nie jest głęboki.

Wąwóz lessowy na osiedlu Górki

Polna droga idąca zakrętami na wprost z ocienionej przestrzeni wśród drzew ma otwartą przestrzeń, Na niej dwie dziewczyny, druga na hulajnodze. W głębi wznoszące się w prawo łagodne zbocze pokryte młodniakiem. Wcześniej pola i pojedyncze drzewa. Daleko po po prawej skraj większego zadrzewienia. Niebo, białe obłoki, słoneczne popoludnie.

Ulica Węglinek / Płuca betonowej pustyni

Widok ulicy Włościańskiej pod słońce. Po lewej ogrodzenie i chodnik z trzema osobami. Po prawej jezdnia. Po drugiej stronie w głębi stare poprzemysłowe budynki.

Ulica Włościańska

Widok na Teatr w górę zbocza w kierunku bloków. W tle za bezlistnymi drzewami budynki. Na pierwszym planie fragment dziedzińca wyłożonego płykami chodnikowymi otoczonego różnej wysokości betonowymi kwadratowymi prostopadłościanami w układzie amfieatralnym. Słońce za plecami.

Teatr Formy Otwartej

Zdjęcie osoby tyłem z futrznym mikrofonem w prawej ręce na wysokości głowy. Na plecach ma plecak o pokrowiec na mikrofon. W tle rozmyty krajobraz Ogrodu: grespowa nawierazchnia, dwie białe ławki, zieleń krzewów i drzew. Chłodno, cień pochmurno.

Ptasi raj w Ogrodzie Saskim

Zdjęcie pionowe dwóch drzew w kierunku wejścia do Domu Słów. Widoczne pnie, dołu koron, na ziemi pustaki dosiedzenia i paskownica, wiklinowe plecioni. W głębi ściana kaminicy. Cień w słoneczny dzień.

„Słowa Drzew” na podwórku przy Królewskiej

Widok ogólny Rezerwatu, cień, poblaski zachodzącego słońca. Na pierwszym planie konstrukcja z desek. Za nią trója dzieci. Dziewczynka po środku trzyma wkrętarkę głowicą do góry. Dalej trawa nieco wydeprana i nieostry widok dalszych konstrukcji, altany. W głębi tato z dzieckiem.

Rezerwat Dzikich Dzieci 2019

„Przejście podziemne niedokonane” na Orkana

Pierwsza część opisywanej trasy na mapie Google. Linia wiedzie od placu Zamkowego w lewo i wychodzi poza kadr. Oznaczono toaletę ma placu Litewskim, a nad linią trasy umieszczono ikonkę osoby pchającej wózek z osobą niepełnosprawną.

Spacer w centrum z osobą na wózku

Na pierwszym planie zdjęcia widać po prawej metalową poręcz mostku a po lewej fragment kwitnącego krzaku bzu czarnego. Po środku widać powierzchnię rzeki z źdźbłami wodnych roślin na powierzchni, a nad nią nadbrzeżne trawy i pnie drzew ocieniających mostek.