zagrożone

Widok ścieżki na wprost w rozległej łagodnej dolinie z drzewami na horyzoncie. Zza nich wystają bloki. Słoneczne popołudnie. W powietrzu na pierwszym planie widać lecącego trzmiela.

Górki Czechowskie – Skarb Mieszkańców

Zdjęcie bobra z profilu brodzącego w wodzie. Głowa skierowana w lewo, widoczna przednia część tułowia, z nim gałąź i morczny brzeg rzeki

Zakole Bystrzycy przy młynie

Widok z dna w górę wąwozu. Od góry jest okryty koronami drzew. Na dole liście, suche konary, patyki. Wąwóz ma półokrągły przekrów i w tym miejscu nie jest głęboki.

Wąwóz lessowy na osiedlu Górki

Polna droga idąca zakrętami na wprost z ocienionej przestrzeni wśród drzew ma otwartą przestrzeń, Na niej dwie dziewczyny, druga na hulajnodze. W głębi wznoszące się w prawo łagodne zbocze pokryte młodniakiem. Wcześniej pola i pojedyncze drzewa. Daleko po po prawej skraj większego zadrzewienia. Niebo, białe obłoki, słoneczne popoludnie.

Ulica Węglinek / Płuca betonowej pustyni

Widok ogólny na Kopiec w kierunku lasu. Ma on kształt płaskiej hałdy. Po lewej droga polna idąca na wprost do brzegu Kopca, dalj widać las. Reszta przedpola zajmuje zielone pole. Zachmurzony zachód słońca.

Punkt widokowy Kopiec Stasin

Zdjęcie pionowe dwóch drzew w kierunku wejścia do Domu Słów. Widoczne pnie, dołu koron, na ziemi pustaki dosiedzenia i paskownica, wiklinowe plecioni. W głębi ściana kaminicy. Cień w słoneczny dzień.

„Słowa Drzew” na podwórku przy Królewskiej

Widok prawie całego jesionu - zdjęcie z tej samej strony ulicy w kierunku Świętoduskiej. Słonecznie, niebieskie niebo, jesion jest żółtozielony.

Jesion na Zielonej

Wierzba w kadrze pionowym, widoczna środkowa część bez skranych gałęzi i czubka. Po lewym konarem widać basztę Zamku.

Wierzba na Błoniach

Rozwidlenie alejek w Ogrodzie Botanicznym. Wiosna, lekkie słońce. Na pierwszym planie dwie łaty na asfalcie: z jasnoszarych cegieł i większych prostokątnych płytek z szerokimi fugami.

Chodniki wabi-sabi w Ogrodzie Botanicznym

Szyld Biblioteka filia nr 13. Białe blokowe litery na czerwonym tle. Na pierwszym planie krzewy zieleńca zasłaniające poziom niskiego parteru. Szyld wisi na bloku pokrytym blachą trapezową. Po prawej fragment kolejnego bloku i dalej zieleń.

Biblioteka na Grażyny

Widok trzcin z bliska. Widać jak wyrastają bielejącymi na dole wiązkami z zalanej wodą trawy.