zieleń

Zdjęcie "strażackie". Portret grupy 20 osób z rowerami, w tym kobieta i dziecko. Większość w kaskach. Kompoizycja symetryczna. Z przodu dwa rowery, z tyłu rower uniesiony w górę. W tle drzewa, gęste liście, cień. Podpis: LSFR 2019.

GC – trasy rowerowe na Górkach Czechowskich: Skarb Jury i Mieszkańców

Widok dębu z pasa zieleni w kierunku na kładkę pieszą. W kadrze nie zmieściły się same boczne końce korony i jej czubek.

Dąb na Bohaterów Monte Cassino – Skarb Jury

Zbliżenie balkonu pod lekkim kątem z dwoma oknami po bokach. Słońce.

Balkon na Cyruliczej – Skarb Jury

Widok ścieżki na wprost w rozległej łagodnej dolinie z drzewami na horyzoncie. Zza nich wystają bloki. Słoneczne popołudnie. W powietrzu na pierwszym planie widać lecącego trzmiela.

Górki Czechowskie – Skarb Mieszkańców

Zdjęcie w gół ulicy Lipniak w wąwozie. Cień, plamy słońca na asfalcie. W głębi zjeżdżający rowerzysta.

Dolina ulicy Lipniak – wyróżnienie Jury

Widok na staw. Słońce z lewej za plecami. Na górze fragment niebieskiego nieba. Na pierwszym planie wierzchołki trzcin. Staw bez rzęsy, woda gładka odbija trwawiaste brzegi i wierzbę płaczącą po prawej. Po drugiej stronie wysokie drzewa rzucające ciemny cień i z lewej wyspa.

NOMINACJA – Stawy w Ogrodzie Botanicznym

Widok na dęby od strony Parku, pod wiaduktem. Słońce, niebo, chmury.

NOMINACJA – Zagajnik dębowy przy Jana Pawła II

Pionowe zdjęcie zielonego tunelu przy LKJ. Prześwit w koronach na pierwszym planie i zakręt w prawo.

NOMINACJA – Zielony nadbystrzycki tunel przy LKJ

Pięcioro dzieci z góry nad brzegiem zbiornika wodnego. Stoją na błotnistej ziemi. Od wody czwórkę odgradza deskowa barierka. Dwóch chłopców trzyma wędki.

NOMINACJA – Zabawy „Dzikich Dzieci”

Przestrzeń wspólna pod dębem przy Bursztynowej

Ogródki działkowe na Rucie

Zbliżenie kępy kosmosów, za nią alejka i druga kępa. W tle biało-czerwony słupek antyparkingowy. Światło rozproszone.

Kosmosowa łączka na Kaliskiej

Zbliżenie dwóch intensywnie oświetlonych z prawej kul forsycji. Za nimi kolejne. W tle dół 10-cio piętrowego bloku.

Kule forsycji na Zimowej

Widok na drzwi i i okno w niskim parterze wnętrza podwórka. Na pierwszym planie bruk. Rośliny w drewnianych skrzynkach: na środku jarzębina, po lewej sioła i w rehaliku ze skrzynek kwiaty w doniczkach.

Zazielenione podwórko przy Lubartowskiej

Dolne części trzech pni topoli, oddalają się w lewo skos. Najbliższy pień rozwidla się i jest oznaczony pomarańczową cyfrą 3. Za nimi rów, płot i wylot ulicy. W tle zielony teren Rusałki. Przyćmione słońce.

Trzy topole – wspomnienie

Dąb na tle biurowca od frontu z przeciwnej strony ulicy. Dąb prezentuje się okazale i stoi na górce o geometrycznie gładkich i prostych zboczach i pokrytej jednorodą trawą.

Dąb wkomponowany w biurowiec na Wieniawskiej

Zdjęcie bobra z profilu brodzącego w wodzie. Głowa skierowana w lewo, widoczna przednia część tułowia, z nim gałąź i morczny brzeg rzeki

Zakole Bystrzycy przy młynie

Widok z dna w górę wąwozu. Od góry jest okryty koronami drzew. Na dole liście, suche konary, patyki. Wąwóz ma półokrągły przekrów i w tym miejscu nie jest głęboki.

Wąwóz lessowy na osiedlu Górki

Widok wzdłuż płotu od początku Galerii. Widoczna cała długość chodnika. Powyżej korony drzew z liśćmi. Po lewej między drzewami prześwitują jezdnie Alei. Dwoje pieszych w oddali.

Galeria Saska przy Alejach Racławickich

Widok urywającego się ciągu w kierunku dębowego zagajnika przy wiadukcie na Jana Pawła. W głębi widoczny początek dalszej części ciągu z ławką i koszem.

Pomnik ludzkiej chciwości

Pionowe zdjęcie całej wierzby od strony jezdni na wysokości parkingu przed blokiem. Słońce, niebieskie niebo. Lekki wiatr pochyla gałązki w lewo, dzięki czemu dobrze widać donicę i nasadę pnia.

„Wierzba w doniczce”

Krzew lipy w marcu, zbliżenie. Pusty parking. Warsztat na wprost po prawej.

Ocalona lipka przy warsztacie na Skromnej

Zdjęcie osoby tyłem z futrznym mikrofonem w prawej ręce na wysokości głowy. Na plecach ma plecak o pokrowiec na mikrofon. W tle rozmyty krajobraz Ogrodu: grespowa nawierazchnia, dwie białe ławki, zieleń krzewów i drzew. Chłodno, cień pochmurno.

Ptasi raj w Ogrodzie Saskim

Zdjęcie pionowe dwóch drzew w kierunku wejścia do Domu Słów. Widoczne pnie, dołu koron, na ziemi pustaki dosiedzenia i paskownica, wiklinowe plecioni. W głębi ściana kaminicy. Cień w słoneczny dzień.

„Słowa Drzew” na podwórku przy Królewskiej

Widok ogólny jednego z mostków na wprost. Na pierwszym planie z prawej wjazd dla wózków. Szczebelki zxlewają się ze sobią, a spomiędzy nich wyłaniają się żółte pręty z lekkim załamaniem około 30 cm nad nawierzchnią.

Ładne mostki nad Czerniejówką przy Kościelnej

Widok prawie całego jesionu - zdjęcie z tej samej strony ulicy w kierunku Świętoduskiej. Słonecznie, niebieskie niebo, jesion jest żółtozielony.

Jesion na Zielonej

Widok ogólny Rezerwatu, cień, poblaski zachodzącego słońca. Na pierwszym planie konstrukcja z desek. Za nią trója dzieci. Dziewczynka po środku trzyma wkrętarkę głowicą do góry. Dalej trawa nieco wydeprana i nieostry widok dalszych konstrukcji, altany. W głębi tato z dzieckiem.

Rezerwat Dzikich Dzieci 2019 – NOMINACJA

Wierzba w kadrze pionowym, widoczna środkowa część bez skranych gałęzi i czubka. Po lewym konarem widać basztę Zamku.

Wierzba na Błoniach

Tabliczka na trawniku między pasami, przed rondem Mohyły z widokiem na ul. Podzamcze, jezdnia z lewej.

Informacja o rzadszym koszeniu trawników

Pierwsza część opisywanej trasy na mapie Google. Linia wiedzie od placu Zamkowego w lewo i wychodzi poza kadr. Oznaczono toaletę ma placu Litewskim, a nad linią trasy umieszczono ikonkę osoby pchającej wózek z osobą niepełnosprawną.

Spacer w centrum z osobą na wózku

Szyld Biblioteka filia nr 13. Białe blokowe litery na czerwonym tle. Na pierwszym planie krzewy zieleńca zasłaniające poziom niskiego parteru. Szyld wisi na bloku pokrytym blachą trapezową. Po prawej fragment kolejnego bloku i dalej zieleń.

Biblioteka na Grażyny

Zbliżenie skrzynki na torebki na psie odchody na pniu drzewa.

Zachęta do sprzątania po psie na Grażyny

Widok ogólny na cały róg podwórka przy Peowiaków 10. Kamienica od ulicy i lewa oficyna mją dwa piętra. Brama w rogu. Oficyna widoczna na wprost obrośnięta winobluszczem. Pnącze rozprzestrzenia się z widocznej pod ostrym kątem tylnej ściany oficyny. Zaczyna wypełniać przestrzenie między oknami i sięgać ściany kamienicy nad bramą.

Zielona kamienica na Peowiaków

Zdjęcie z prostopadłym widokiem na mur oporowy z blokami na nim z podjazdu dla rowerów na kładki przy ul. Smorawińskiego.

Mur oporowy przy łączniku Smorawińskiego-Solidarności

Widok trzcin z bliska. Widać jak wyrastają bielejącymi na dole wiązkami z zalanej wodą trawy.

Dzikie trzciny na Solidarności

Na pierwszym planie widok najszerszej części różanego zakątka. Za nim blok ciagnący się skosem w prawo w głąb z balkonem wzdłuż całego parteru oraz balkony na wyższych trzech kondygnacjach. Pod balkonem widoczny cały pas trawnika obsadzony krzakami czerwonych róż. Po prawej fragment chodnika widoczny aż do końca bloku.

Zakątek róż przy Organowej

Na pierwszym planie zdjęcia widać po prawej metalową poręcz mostku a po lewej fragment kwitnącego krzaku bzu czarnego. Po środku widać powierzchnię rzeki z źdźbłami wodnych roślin na powierzchni, a nad nią nadbrzeżne trawy i pnie drzew ocieniających mostek.

„Dwa mostki” przy Handlowej

Zdjęcie z bliska czerwonego maka. W głębi na dole zdjęcia łąka z makami i zachmurzone niebo.

Tereny zielone przy Bohaterów Września

Zdjęcie ukazuje pofalowany krajobraz zielonych lub zabronowanych pól wczesną wiosną. Z lewej wybiega i i wijąc się znika za pagórkiem polna droga. Słoneczna pogoda, lekkie zachmurzenie.

Krajobraz kultury rolnej w dolinie Ciemięgi